7/24 Acil Destek Dolandırıcılığı

7/24 Acil Destek Dolandırıcılığı 

 Geçtiğimiz günlerde güzel sesli bir hanımefendi arayarak "7/24 Acil Destek - Full Asistan" adlı bir pakete üye olduğumu belirtti. Bunun karşılığında lafı evirip çevirerek para talep etti. Bu durumu biraz araştırdım ve bir sonuca ulaştım. Başınıza böyle bir olay geldiyse veya gelmesi ihtimaline karşı yazının devamını okumanızı öneririm. 

Kimdir Bu 7/24 Acil Destek

Firma hakkında herhangi bir adres veya bilgiye maalesef ulaşamadım. Sağlık, yolda kalma vb. gibi durumlarda kişilere yardımcı olacağını belirten bir firma görünüşe göre. Ama işin aslı astarını öğrenmek amacıyla detaya inmeye çalıştığınızda maalesef herhangi bir bilgiyle karşılaşmıyorsunuz. 

Dolandırıcılık Nasıl Gerçekleşiyor?

 Öncelikli olarak güzel sesli bir bayan ansızın aradı. Güzel Türkçesiyle malum firmadan aradığını ve birkaç bilgi teyidinde bulunmak istediğini söyledi. Bana eskiden çalıştığım bir iş yerinin adresini söylemişti. Aramızda ufak bir bilgi teyidi görüşmesi geçti. Daha sonra bu güzel sesli hanımefendi konuya daldı; 
  • Bayan: Geçen yıl size söylenen hizmet iki yıl süreyle devam edecek olan bir hizmet ve sadece ilk yıl ücretsiz olarak faydalanabiliyorsunuz. Dolayısıyla ikinci yıl hizmetten yararlanabilmeniz için 299 TL ücret ödemesinde bulunmak zorundasınız.
  • Ben: Hanımefendi anlıyorum. Ancak bu hizmet hakkında bir yıldır herhangi bir şekilde bilgilendirme falan yapılmadı bana. Ayrıca ben bu hizmeti satın aldığımı hatırlamıyorum. Bir yıl boyunca da herhangi bir şekilde bu hizmetinizden yararlanmadım hani. Şuanda da böyle bir hizmete ihtiyaç duymadığımdan maalesef böyle bir ödeme tarafınıza gerçekleştirmeyeceğim. 
  • Bayan: Furkan Bey maalesef böyle bir şeyi sözleşmenin tek taraflı feshine sebep olacaktır. Bu şekilde ceza olarak 249 TL ödemeniz gerekmektedir. İsterseniz 249 TL ceza bedelini ödemek yerine 299 TL ödeyerek hizmetten bir yıl daha yararlanın. Sizin için daha iyi olacaktır. Şuan için bizde kredi kartı bilgileriniz mevcut değil. Kredi kartınız yanınızdaysa eğer hemen ödeme işlemlerini gerçekleştirelim. 
  • Ben: Hımm. Ceren Hanım ben böyle bir sözleşme imzaladığımı hatırlamıyorum. O halde sözleşmenin bir örneğinin tarafıma gönderilmesini istiyorum. Sözleşmeyi inceleyip tekrar firmanız ile görüşürüz. 
  • Bayan: Peki o halde akşam 18:00 gibi müsait olur musunuz? 
  • Ben: Evet.
  • Bayan: O halde 18:00'da tekrardan sizi arayacağım. 
Görüşmeyi öğlen saat 13:00 sularında yapmıştık. İşlerimi falan hallettim ancak saat 18:00'a kadar herhangi bir şekilde sözleşmeyle ilgili bir mail almadım. Aynı bayan saat 18:10'da tekrar beni aradı. İşte Furkan Beylemi görüşüyorum falan fistan mevzusunu geçtikten sonra aşağıdaki konuşmayı gerçekleştirdik. 
  • Bayan:Furkan Bey öğlen görüşmüştük sizinle. Ödemeyi gerçekleştirecek misiniz?
  • Ben: Ceren Hanım tarafıma elinizdeki sözleşmenin bir örneğini mail yoluyla iletmenizi istemiştim ancak bir mail almadım.
  • Bayan: Furkan Bey firmamız "Sesli Onay" (?) ile işlem yapmaktadır. Elimizde sizin sözleşmeye onay verdiğinize dair ses kayıtları mevcut. Ödemeyi gerçekleştirmediğiniz takdirde dosyanızı açık bir şekilde Genel Müdürlüğümüze ileteceğim ve bu dosya 10 yıl boyunca açık kalacak. Aynı zamanda ödemeniz gereken tutara da sürekli olarak faiz gelecektir. Süre dolduktan sonra görevli arkadaşlarımız elinde ses kayıtları ile gelecekler ve sizden faizli bir ödeme talep edeceklerdir. 
  • Ben: Sesli Onay'mı ? Neyin sesli onayından bahsediyorsunuz Ceren Hanım? Benim sizinle herhangi bir ıslak imzalı sözleşmem bulunmuyorken siz benden nasıl telefonla sesli onay alıp işlem yapabileceğinizi söylersiniz. Eğer elinizde ıslak imzamı taşıyan bir sözleşme varsa bunun bir örneğini mail adresime iletmenizi istiyorum yoksa yarın gidip savcılığa suç duyurusunda bulunacağım. 
  • Bayan: Iııı, şey Furkan Bey savcılığa gidip ses kayıtlarınızı istediğinize dair bir dilekçede bulunabilirsiniz. Firmamız sesli onay sistemiyle çalıştığından dolayı hakkınızda bu ses kayıtlarınız kullanılarak işlem yapılacaktır. 
  • Ben: Hala sesli onay sistemi diyor yaa. Ceren Hanım siz kimi düdüklemeye çalışıyorsunuz acaba? Ceren Hanım peki size bir soru sorabilir miyim? Acaba Güzel misiniz?
  • Bayan: Aaa ne münasebet?
  • Ben: Küfür edecem de boşa gitmesin diyorum. A........................ :D 
 Konuşmanın ardından İstanbul Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'nü arayıp suç duyurusunda bulundum. Arkadaşlar siz siz olun bu tür oyunlara aman haa kanmayın. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blogger "www" Yönlendirme Sorunu ve Yeni Yönlendirme Ayarları

Microsoft Edge Önemli Güncelleme Aldı

En Ucuz Tablet Satışa Sunuldu